Zarządzanie projektami

Poznaj pełną ofertę Key Training.

WARSZTATY DESIGN THINKING

Czas trwania: 2 dni – 16 h

O SZKOLENIU

Dlaczego warto poznać Design Thinking?

To skuteczna metoda poszukiwania innowacji oparta na dogłębnym zrozumieniu problemów i potrzeb przyszłych użytkowników twoich rozwiązań. Jest to metoda pracy projektowej, która zakłada jak najszybsze przejście od pomysłu do prototypu produktu/usługi oraz pozyskania informacji zwrotnej od klienta. Dzięki temu masz pewność tworzenia i wdrażania rozwiązań, których klienci rzeczywiście potrzebują.

Podczas warsztatów poznasz przykłady wykorzystania Design Thinking w biznesie i nie tylko. Otrzymasz zestaw sprawdzonych narzędzi do bezpośredniego zastosowania w projektach, które obecnie realizujesz.

CELE

Doświadczenie kreatywnego procesu Design Thinking

  • Poznanie etapów procesu Design Thinking
  • Poznanie technik i narzędzi stosowanych na każdym etapie procesu Design Thinking
  • Nabycie umiejętności diagnozowania rzeczywistych potrzeb użytkowników/klientów
  • Poznanie zastosowań Design Thinking przy poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań
  • Zainspirowanie do wykorzystania Design Thinking przy rozwiązywaniu problemów

GRUPA DOCELOWA

Warsztaty dedykowane wszystkim osobom zainteresowanym poznaniem kreatywnych metod pomocnych w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w biznesie, członkom zespołów realizujących projekty skoncentrowane na użytkowniku/kliencie

METODOLOGIA

  • wykład trenEra,
  • studium przypadku,
  • dyskusja moderowana,
  • praca indywidualna,
  • praca w grupach,
  • symulacja projektu.

PROGRAM SZKOLENIA

I dzień

  1. Czym jest Design Thinking?
  2. Design Thinking – geneza i zastosowanie
  3. Kluczowe pytania – dla kogo? po co? co? jak? czy?
  4. Użytkownik w centrum uwagi
  5. Etapy Design Thinking
  6. Jak poznać perspektywę odbiorców?
  7. Empatyzacja – narzędzia i techniki
  8. Definiowanie potrzeb – narzędzia i techniki

II dzień

  1. Projektowanie innowacyjnych rozwiązań
  2. Generowanie pomysłów – narzędzia i techniki
  3. Jak ocenić i wybrać obiecujące pomysły?
  4. Prototypowanie – narzędzia i techniki
  5. Testowanie – narzędzia i techniki
  6. Pozyskanie informacji zwrotnej
  7. Ocena potencjału biznesowego rozwiązania
  8. Metody prezentacji rozwiązania
  9. Wdrożenie rozwiązania