Przywództwo

Poznaj pełną ofertę Key Training.

FIRST TIME MENEDŻER – AKADEMIA MENEDŻERA

MODUŁ II: TRUDNE SYTUACJE W PRACY MENEDŻERA

Czas trwania: 2 dni – 16 h

O SZKOLENIU

Menedżerowie praktycznie każdego dnia stają w obliczu konieczności poprowadzenia wymagającej rozmowy z pracownikiem lub grupą pracowników. Rynek pracy – pracownicy mają coraz wyższe oczekiwania wobec menedżerów i organizacji w której pracują. Do pracy przychodzą kolejne pokolenia pracowników – których sposób komunikacji, wyrażania swoich potrzeb i przedstawiania swojego zdania staje się coraz bardziej wymagający w obszarze kompetencji menedżerskich. Wymagania te stwarzają nowe pole do rozwoju umiejętności menedżerskich. Proponowane szkolenie jest odpowiedzią na najczęściej pojawiające się trudności w pracy menedżerskiej. Przeznaczone jest dla wszystkich osób zarządzających zespołami, które chcą podnosić swoje umiejętności w zakresie zarządzania trudnymi sytuacjami z pracownikami.

CELE

Cele szkolenia:

  • Dostarczenie przydatnej wiedzy z zakresu psychologii człowieka dorosłego
  • Przedstawienie koncepcji analizy transakcyjnej
  • Przełożenie koncepcji analizy transakcyjnej na praktykę menedżerską
  • Omówienie wiedzy z zakresu dynamiki przebiegu konfliktu
  • Przedstawienie mechanizmów rządzących zachowaniem ludzi w trakcie trwania konfliktu
  • Poszerzenie wiedzy o rodzajach konfliktu
  • Analiza wpływu konfliktu na działanie zespołu i pojedynczych pracowników
  • Poznanie algorytmu rozwiązywania konfliktów
  • Zdefiniowanie trudności w rozmowach z pracownikami
  • Poznanie metod radzenia sobie w trakcie trudnych rozmów z pracownikami
  • Zdefiniowanie trudnych pracowników
  • Poznanie algorytmu postępowania z trudnymi pracownikami

PROFIL UCZESTNIKA

Moduł II jest 2 dniowym programem szkoleniowym.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które zarządzają różnej wielkości zespołami i chcą usystematyzować i poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania zespołem i budowania indywidualnego stylu przywództwa.

METODOLOGIA

Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową. 80% czasu poświęcone jest na ćwiczenia, analizę przypadków, zadania, pracę w grupach, symulacje i gry. 20% czasu poświęcamy na wprowadzenie podstaw wiedzy teoretycznej przydatnej przy wykonywaniu zadań i ćwiczeń.

KORZYŚCI

Poznanie niezbędnej wiedzy z zakresu psychologii człowieka dorosłego potrzebnej w pracy menedżerskiej.

  • Zrozumienie zasad analizy transakcyjnej
  • Zdobycie praktycznej umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii i analizy transakcyjnej do rozwiązywania trudnych sytuacji z pracownikami
  • Poznanie dynamiki konfliktu od strony jego przebiegu
  • Uzyskanie praktycznych wskazówek jak radzić sobie z emocjami pracowników
  • Przeanalizowanie wpływu trudnych sytuacji na efektywność zespołu
  • Uzyskanie wskazówek kiedy warto a kiedy nie interweniować w sytuacji konfliktu
  • Przetrenowanie konkretnych kroków rozwiązywania konfliktu
  • Zmapowanie trudnych sytuacji z pracownikami
  • Przygotowanie algorytmów działania w każdej ze zmapowanych trudnych sytuacji
  • Uzyskanie wiedzy i praktycznych porad jak zarządzać własnymi emocjami w sytuacjach trudnych rozmów z pracownikami
  • Określenie typów pracowników stanowiących wyzwanie menedżerskie
  • Zrozumienie obszarów wyzwań w pracy z trudnymi pracownikami
  • Przygotowanie algorytmów działania we współpracy z trudnymi pracownikami

SKRÓCONY PROGRAM SZKOLENIA

  1. Psychologia człowieka dorosłego
  2. Analiza transakcyjna w praktyce menedżerskiej
  3. Przebieg konfliktu
  4. Rozwiązywanie konfliktu
  5. Trudne rozmowy z pracownikami – jak działać skutecznie?
  6. Trudni pracownicy