Szkolenia zamknięte

Poznaj pełną ofertę Key Training.

BUDOWANIE ZESPOŁU I KIEROWANIE

Czas trwania: 2 dni – 16 h

CELE SZKOLENIA

Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:

  • Motywowania pracowników
  • Wyznaczania celów i planowania
  • Udzielania informacji zwrotnych
  • Delegowania zadań i odpowiedzialności
  • Rozwiązywania konfliktów w zespole
  • Udzielania informacji zwrotnych
  • Określania potrzeb zespołu wynikających z etapu jego rozwoju
  • Oceny i wykorzystania potencjału każdego członka zespołu
PROFIL UCZESTNIKA

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które zostały niedawno awansowane lub też w najbliższym czasie będą podejmować zadania związane z budowaniem i kierowaniem zespołem.

METODOLOGIA

Szkolenie koncentruje się na ćwiczeniu umiejętności w praktyce dajemy fragment wiedzy, który następnie bardzo metodycznie ćwiczymy z uczestnikami warsztatu.
Wykorzystujemy pracę w grupach, w parach, odgrywanie scenek i pracę na przykładach uczestników. 70% czasu poświęcone jest na ćwiczenia, zadania, pracę w grupach, symulacje i gry. 30% czasu poświęcamy na wprowadzenie podstaw wiedzy teoretycznej przydatnej przy wykonywaniu zadań i ćwiczeń.

KORZYŚCI

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:diagnozować etap, na którym znajduje się zespół

  • Dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju zespołu
  • Rozpoznać role i potencjał poszczególnych członków zespołu
  • Będą potrafili wyznaczać cele i zdobędą wiedzę dot. umiejętności motywowania dopasowanego do stopnia zaangażowania i poziomu kompetencji członków zespołu
  • Nauczą się udzielać konstruktywnych informacji zwrotnych
  • Nauczą się diagnozować źródła konfliktów i dobierać adekwatne sposoby ich rozwiązywania
SKRÓCONY PROGRAM SZKOLENIA

1. Cechy charakterystyczne wysokowydajnych zespołów – model PERFORM.

2. Przekonania i postawy w zespole:

  • Nastawienie na naukę i rozwój, wzajemne zaufanie, wartości wynikające z różnic, poczucie jedności
  • Normy zespołowe jawne i ukryte

3. Role zespołowe wg M. Belbina:

  • Wykorzystanie potencjału wszystkich członków zespołu.

4. Etapy rozwoju zespołu:

  • Etap I – rozpoznanie
  • Etap II – niezadowolenie
  • Etap III – integracja
  • Etap IV – produkcja

5. Przywództwo sytuacyjne w kontekście zespołu:

  • Diagnoza etapu rozwoju i związanych z nim potrzeb zespołu:
    – diagnozowanie, elastyczność, współpraca dla wyników,
  • Dostosowanie stylu przywództwa do etapu rozwoju zespołu:
    – instruowanie,
    – konsultowanie,
    – wspieranie,
    – delegowanie,
  • Regres w zespole.

6. Wyznaczanie celów:

  • Cele organizacji i zespołu
  • Cele indywidualne dla pracowników – stopień trudności oraz samodzielności realizacji uzależniony od etapu rozwoju pracownika

7. Motywowanie pracowników do realizacji celów:

  • Czynniki motywujące
  • Poziom motywacji w trakcie realizacji celu lub nabywania nowych umiejętności
  • Radzenie sobie z brakiem zaangażowania pracowników

8. Delegowanie zadań:

  • Stopnie delegowania zadań
  • Reguły delegowanie zadań
  • Bariery w delegowaniu
  • Znaczenie monitorowania i bieżącej oceny realizacji zadań

9. Udzielanie informacji zwrotnych:

  • Znaczenie pochwał
  • Rozmowa korygująca – uwagi i reprymendy
  • Modele informacji zwrotnych

10. Rozwiązywanie konfliktów oraz sytuacji trudnych w zespole:

  • Konflikty związane z etapami rozwoju zespołu,
  • Źródła konfliktów,
  • Style reagowania na konflikty.

WAŻNE INFORMACJE:
Pracujemy metodami warsztatowymi w oparciu o konkretne studia przypadków. Wszystkie nasze szkolenie są „szyte na miarę”, poprzedzone analizą potrzeb klienta