Rozwój osobisty

Poznaj pełną ofertę Key Training.

ZDROWE PLECY I KRĘGOSŁUP

Czas trwania: 2 dni -16 h

O SZKOLENIU

Zdrowe ciało i spokojny umysł to podstawy do dobrej pracy i satysfakcji z życia.

Pracę nad nim warto zacząć od kręgosłupa.

Ergonomia to nie tylko odpowiednie skonstruowanie środowiska, w którym funkcjonujemy. To przede wszystkim sposób, w jaki nasze ciało funkcjonuje w swoim środowisku. Zrozumienie jak dbać o swój kręgosłup poprawia jakość pracy, a przede wszystkim jakość życia. Radość z ruchu i każdej spotykającej nas okoliczności.

Korzystamy ze sprawdzonych technik relaksacyjnych, połączonych z elementami stretchingu, automasażu, jogi, tai chi, sztuk walki i rehabilitacji oraz technikami oddechowymi i wiedzą z zakresu zarządzania stresem i energią. 80% czasu trwania szkolenia to ćwiczenia praktyczne, dzięki którym każdy z uczestników odnajdzie swoją własną drogę do odprężenia i regeneracji.

CELE SZKOLENIA
  • nabycie praktycznej umiejętności rozluźniania mięśni w miejscach bolących,
  • nauka ćwiczeń dedykowanych na konkretne partie kręgosłupa (kręgosłup: szyjny, piersiowy, lędźwiowy),
  • wdrożenie praktycznych technik zapobiegania napięciom stresowym gromadzącym się na karku, szyi i ramionach,
  • 3 minuty dla zdrowego kręgosłupa czyli mini-siłownia w miejscu pracy – zastosowanie zestawu specjalnie opracowanych ćwiczeń
  • nabycie praktycznej umiejętności zastosowania metody Aleksandra w swoim środowisku pracy, polegającej na ergonomicznym chodzeniu, siadaniu i podnoszeniu się,
  • omówienie zagadnienia stworzenia ergonomicznego stanowiska pracy oraz odpowiedniego wykorzystania go,
  • nauka odreagowania napięcia w ciele wg metody Jacobsona,
  • trening autogenny Schulza – nauka głębokiej relaksacji, poprawiającej dobrostan mięśni i odświeżającej umysł
  • nauka masażu i automasażu głowy, karku , szyi,
  • zapoznanie uczestników z zagadnieniem zegara biologicznego organizmu,
  • wprowadzanie zmian w życie – mikro zmiany
PROFIL UCZESTNIKA

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które z spędzają dużo czasu w pozycji siedzacej przed komputerem, odczuwaja różnego rodzaju dolegliowsci z tym związane.Potrzebują wiedzy jak zdabac o swoje plecy w srodwisku pracy i pozanią, jak mnimlizowac napiecie i ból, jak w prosty i łatwy sposób pomoc sobie .

METODOLOGIA

Szkolenie prowadzone w formie warsztatu, gdzie stosunek wykładu do ćwiczeń wynosi 20% do 80%.

Warsztat prowadzony jest w sposób dynamiczny z wykorzystaniem nowoczesnych metod ćwiczeniowych, w tym głównie aktywizujących takich jak: ćwiczenia indywidualne i zespołowe, metody terapeutyczne i rehabilitacyjne, wizualizacje . Trening jest prowadzony przez doświadczonego trenera, co zapewnia indywidualne podejście do każdego uczestnika i największą efektywność ćwiczeń oraz bezpośrednia korektę wykonywanych zadań i natychmiastową informację zwrotną. Każdy uczestnik otrzyma na koniec treningu instrukcję tzw. „mini-siłownię” – zawierającą zestaw prostych ćwiczeń do zastosowania od razu na stanowisku pracy.

Trener w trakcie szkolenia umożliwiają uczestnikom doświadczenie stanu głębokiego relaksu oraz odprężenia, który umożliwia im lepsze uczestnictwo w szkoleniu oraz motywację do nauki technik.

Język dotyczący opisu pracy z ciałem jest zmodyfikowany o dodanie opisu wizualnego ćwiczenia – połączenie wyobraźni i wizualizacji z ćwiczeniem daje lepsze efekty w zapamiętaniu ruchu i stworzenie nowego nawyku ruchowego.

KORZYŚCI

Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, w jaki sposób efektywnie poprawić nawyki żywieniowe. Poznają sposoby na przygotowywanie szybkich i jednocześnie zdrowych posiłków. Dowiedzą się, na co zwracać uwagę podczas zakupów i wyboru produktów żywnościowych. Dowiedzą się, ile powinni jeść w ciągu dnia i w jaki sposób komponować posiłki. Poznają skuteczne sposoby na zastąpienie słodyczy w jadłospisie oraz porady, w jaki sposób zmienić posiłki na wersję „fit”. Poznają produkty i suplementy diety, które poprawiają koncentrację i wspomagają reakcję organizmu na stres. Dowiedzą się, jakie badania i z jaką częstotliwością należy wykonywać.

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników będzie wiedział, jak powinien wyglądać jego jadłospis, jakie produkty oraz z jaką częstotliwością powinien jeść. Jakie produkty oraz gdzie kupować i na co zwracać uwagę podczas zakupów żywnościowych. Będzie miał świadomość, w jaki sposób przerobić niezdrowy posiłek na zdrowszy, jak zrobić fit oraz zdrowe słodkości. Będzie również przygotowany na czas „gorszych dni” oraz „nowinki i mity dietetyczne”.

SKRÓCONY PROGRAM SZKOLENIA

  1. Umiejętność przestawiania pracy organizmu na szybki stan odprężenia w miejscu pracy
  2. Umiejętność pozbywania się napięcia w ciele wg metoda Jacobsona
  3. Poprawa naturalnego dobrostanu pracownika
  4. Re-edukacja ciała – wprowadzeniu poczucia przestrzeni, odwracanie efektów stresu,
  5. Umiejętność szybkiego niwelowania bólu w miejscach bólowych,
  6. Właściwa postawa ciała,
  7. Poprawa koncentracji